Klasa 7a we Wrocławiu

4 grudnia na godzinie wychowawczej uczniów tej klasy odwiedził  tajemniczy Mikołaj, który obdarzył każdego z nich oraz wychowawcę P. Zofię Duszyńską  workiem słodyczy.  W związku z tym, w poszukiwaniu Mikołaja, 6 grudnia już o 5:00 wyruszyliśmy na wycieczkę do Wrocławia. Podróżowaliśmy pociągiem i tramwajami. Z Dworca Głównego ruszyliśmy do Panoramy Racławickiej. Monumentalne malowidło o długości 114 metrów i wysokości 15 metrów. Przedstawia zwycięską bitwę Polaków nad Rosjanami pod Racławicami w kwietniu 1794 roku. Drugim punktem wycieczki był Teatr Lalek, tam obejrzeliśmy  spektakl  POMNIK Przedstawienie oparte na reportażu "Dowód miłości" z książki Mariusza Szczygła "Gottland", opowiadającym o największym na świecie pomniku Józefa Stalina. Monument postawiono w Pradze w 1955 r. według projektu rzeźbiarza Otakara Šveca, a zaledwie siedem lat później został zburzony. Tragiczna historia monumentu jest w spektaklu Jiřego Havelki pretekstem do opowiedzenia młodym widzom o pewnej epoce w dziejach Czechosłowacji - epoce, którą również i Polacy pamiętają bardzo dobrze.

Po  spektaklu na scenie czekał juz na nas pan Sławomir Przepiórka - aktor tego teatru, wywodzący się z Chełmska Śląskiego. Pokazał teatr od podszewki: sceny, rampy, pracownie, wszystkie sale teatralne (łącznie z salą dla milusich - najmłodszych, bo już kilku miesięcznych widzów). Aktor opowiedział również jak wygląda na co dzień jego praca, ile czasu potrzebuje na naukę swoich ról. Spotkanie tak  bardzo  spodobało się wszystkim, że już planujemy następny wyjazd do tego teatru. Dziękujemy bardzo panu Sławomirowi  za to spotkanie.

Po wielkiej uczcie duchowej nastał czas na zajęcia sportowe w GOair (ogromnej przestrzeni wypełnionej zabawą - aż 1500 m?  i aż piętnaście atrakcji! Każdy może poczuć się, jak prawdziwy ninja podczas zabawy na dmuchanych atrakcjach, które są całkowicie bezpieczne). Zmęczeni, ale szczęśliwi, udaliśmy się na wieczorne zwiedzanie Rynku, pięknej choinki, bajkowej scenerii i jarmarcznych kramów. Na Dworzec Główny dotarliśmy o 20:40, by ostatnim w tym dniu pociągiem wrócić do domu.